Bidding for Brands

“The Buzz around brands is nowadays a buzz around consumer conversations. Connected customers enjoy a journey of brand engagement empowered by social connections and incentives to conversion..”

Bidding for Business?

MediaMath en MediaMetrix zijn het domein voor Demand Side Platforms – een must have tool voor digital advertising en een plek waar online advertising aggregatie plaatsvindt, ofwel overzicht in marketing performance, automatic trading en real time marketing accountability. In de digitale wereld volgen de ontwikkelingen elkaar zo snel op dat het voor marketeers, communicatiespecialisten en online verkopers wel heel erg moeilijk is om een merk up-to-date te houden en effectief te zijn in zichtbaarheid en verkopen. Om het met auto’s te vergelijken: het is alsof je net blij bent met een Toyota Prius terwijl je wordt ingehaald door elektrische auto’s die efficiënter en effectiever zijn in gebruik, duurzaam en digitaal geintergreerd zijn en in harmonie zijn met performance en personality, met andere woorden HELP! In de wereld van vraag en aanbod is er veel te ontdekken, te leren en te innoveren. Daarom reis ik vandaag af naar Keulen waar de innovatieve ontwikkelingen in de digitale industrie gepresenteerd worden.

Bestaansrecht voor ad-agencies?

In de voorbereiding op mijn bezoek aan DMEXCO – the leading Digital Media Exposition & Conference – ben ik benieuwd welke ontwikkelingen de leveranciers van Search Engine Advertising diensten bezig houden omdat de toegevoegde waarde op het spel staat. Nu Search Engine Optimization gemeengoed wordt en merken actief zijn om via “conversations” tot “consumer engagement” te komen voor het online succes naar “the path to conversion.” Search Engine Marketing is naar mijn gevoel veel verder ontwikkeld dan de Social Media, Community en Social Commerce strategie van veel bedrijven. Dat blijkt maar eens uit de Real Time Advertising video, die het landschap van Real Time Bidding – RTB – hieronder laat zien. Online advertising is niet alleen verandert door actuele bannerveilingen, het is een complex geheel van slimme “targetting” – , online persoonlijke voorkeuren – door middel van custom behavioral science, tenminste, als je cookies toestaat – en Bid Management. Real Time Bidding is de “digital advertising automation” die er recent voor heeft gezorgd dat veel medewerkers bij online mediabureaus overbodig zijn geworden. Merken doen er goed aan om een van deze specialisten aan te trekken om de online zichtbaarheid vanuit merk en marktstrategie te verzorgen. Effectiviteit in zichtbaarheid en concversie bereik je namelijk alleen wanneer talenten en tools slim benut worden. Hiervoor heb je creatieve mensen nodig die concepten tot conversaties en conversie weten te brengen.

Real Time Advertising

Bidding for Bigger

Eerlijk is heerlijk. Wanneer je deze video bekeken hebt realiseer je je hoe belangrijk het is om te weten hoe marketing tools je verder helpen, maar begrijpen hoe het precies zit… Is als willen weten hoe het er onder de motorkap van een auto uitziet. Net als mobiliteit met een auto krijg je slimme zichtbaarheid met digital ads en het is de uitdaging om via zichtbaarheid tot “connected & engaged customers” te komen.

Wil je weten hoe? Ga eens in gesprek met een online media specialist!

Copyright: Athalie Stegeman | Ontwerp: DPid Ontwerp | Website: Piri Piri Marketing & Communicatie