Crowdfunding | Waarom ik investeer in Qolors?

Crowdfunding is na eBay en MSN, de beste ontdekking van het Internet. Waarom?

Disruptive business model – einde bankfinanciering?

Alle diensten die online zorgen voor een efficiënte verwerking van het ruilproces verhogen het rendement van onze waardeketen. Qolors maakt gebruik van Crowd About Now: een online platform waar ondernemers hun bedrijfsplan kunnen presenteren en financiering kunnen aantrekken voor de lancering van hun bedrijfsplan. Disruptive betekent hier dat de traditionele financiële sector niet wordt benaderd voor het verstrekken van een lening. In het ideale geval koopt de bank by Crowd About Now een deelneming in Qolors omdat ze geloven in het idee van Marijke Krabbenbos. Banken doen er goed aan om ervaring op te doen als deelnemer en investeerder om zo te zien hoe zij zelf slim hun bedrijfsvoering kunnen innoveren en hun toegevoegde waarde als dienstverlener zeker kunnen stellen.

Relevantie

Het Internet maakt onze wereld digitaal en de digitale wereld is transparant. Het grote voordeel van transparant is dat het daarmee ook relevant wordt voor wie echt geïnteresseerd is. Dit betekent nogal wat voor de bestaande wijze waarop bedrijven marketing en communicatie voeren. Van selecteren van data naar zoeken van prospects die interesse hebben – of dat zouden kunnen krijgen – in het product of die specifieke dienst. Hoe doe je dat? Richt je op het ontwikkelen van concepten en communicatie die de doelgroep aanspreekt. Creëer een marketing-pull strategie met content en authenticiteit voor customer intimicy. Leuk die relevantie maar wat heeft dit met Qolors te maken? De behoefte aan stijlvolle, kwalitatief hoogwaardige kledinglijn voor vrouwen is het concept dat Marijke met Qolors ontwikkelde naar aanleiding van eigen behoefte en onderzoek. Ze ontdekte deze behoefte en deed onderzoek binnen de doelgroep – onder meer via Bite & Business het landelijke netwerk van vrouwen waar zij founder van is. Qolors is relevant voor vrouwen die houden van stijlvol, tijdloos en kwalitatief hoogwaardige kleding en het Internet maakt het mogelijk van concept, tot product ontwikkeling en e-commerce.

Qolors

Qolors is een kledinglijn voor de 30+ vrouw die er goed uit wil zien, maar niet perse de laatste modetrends volgt. Qolors is relevant voor vrouwen die weten welke kleuren hun persoonlijkheid versterken. Vrouwen die weten wat ze willen zijn ook bereid om ervoor te betalen, niet alleen in de aanschaf van producten maar nu ook in de lancering van het bedrijf Qolors. Want, wie wil er naast co-creatie nu niet co-investeren en samenwerken naar het succes van een vaste collectie van mooie, effen basic tops (t-shirts en hemdjes) in 9 modellen en in maar liefst 21 kleuren, 7 pasteltinten, 7 heldere kleuren en 7 donkere kleuren, met zelfs zwart en wit zit in de collectie? De betrokkenheid is groot want iedereen wil rendement zien en dat betekent niet alleen een hoge betrokkenheid maar ook bereidwilligheid om mee te werken aan het succes. Zoals je weet is stijlvol en tijdloos een goede diepte investering. Dit geld voor kleding maar ook voor een investering. Wil je ervaring opdoen als crowdfunder, heb jij ook behoefte aan mooie vrouwen basics en wil je Marijke en Qolors verder helpen? Wees er snel bij want er zijn nog slechts enkele posities in te nemen om deel te nemen aan dit unieke concept!

Waarom ben ik crowdfunder?

Als strategisch consultant op het gebied van e-Business, digitale marketing & digitale dialogen ontwikkel ik bedrijfsdoelen, e-strategieën en marketingplannen en werk ik op interim management basis mee aan de realisatie. Ik geloof daarbij in practive what you preach en dat betekent in de praktijk dat ik zelf onderneem en meewerk aan initiatieven van anderen om ervaring op te doen. Ik ben founder van CRAVE Amsterdam en auteur van De Digitale Dialoog waarbij ik zelf recent ervaring heb opgedaan in de uitgeverswereld en er ook een presentatie over heb gegeven. Zie mijn Slideshare presentaties.

De wereld verandert, doe je mee?

Copyright: Athalie Stegeman | Ontwerp: DPid Ontwerp | Website: Piri Piri Marketing & Communicatie