Curriculum Vitea

Bio                                                                               

Geboren op de dag van de ontdekking, met schorpioen als sterrenbeeld en actief als commercieel manager, bestuurder, partner en moeder. De vijf pijlers die mij kenmerken zijn: Ontdekker: nieuwsgierig, verkennen,Onderzoeken; ontdekken. Inspireren: initiatiefrijk, energiek, creatief, Intelligent: intuïtief, technisch, ervaren, vernieuwer. Wijze: kennis verzamelen, delen, ontwikkeling, up-to-date. Leider: visie, durf, ontwikkelen,  groeien, innoveren. Mijn motto is: “met visie inspireren en waarde creeren.”

Profielschets

Commercieel Manager

  • iCEO
  • C-level Executive
  • Interim Management on Demand

Business Development

  • iDirector
  • eBusiness Strategy
  • eMarketing Innovation
  • eCustomer Dialogues

•  Bestuurder

•  Auteur Managementboek – De Digitale Dialoog – Interactief communiceren als marketingstrategie

 

Ervaring

  • 20 jaar marketing ervaring op strategisch, tactisch en operationeel niveau.
  • 20 jaar Internet ervaring en kennis van de actuele digitale marketing tools.
  • 20 jaar werkervaring in de (financiële) dienstverlening en kennis van B2C en B2B concepten.
  • 12 jaar ervaring met advies trajecten en consultative selling binnen de dienstverlening in B2B bij Corporate bedrijven zoals Rabobank, SNS Bank en ING en bij MKB Internet Service Providers MoveNext (Websites en CMS), Buckaroo (Online Payments), ON2IT (Security) en Mediaplaza.
  • 7 jaar ervaring met consultative selling: marketing en verkoop van commerciële concepten, ervaring op het gebied van acquisitie, sponsor- werving, business development en sales voor eigen bedrijf en start ups als Boxo, Flessenpost 123dressme.
  • 20 jaar actieve netwerk ervaring met sponsoring en partnership management .
  • Vertaalt diensten en producten naar innovatieve marketingkansen die leiden tot sales en innovatie. Web 2.0 is corporate strategie met passende marketing & digitale dialoogstrategie.
  • Auteur van managementboek De Digitale Dialoog; interactief communiceren als marketingstrategie
  • Resultaatgerichte, ondernemende professional  met creativiteit en enthousiasme. Initiatiefrijk, analytisch met goede communicatieve vaardigheden. Een spontane gedreven persoonlijkheid die mensen weet te inspireren en te motiveren. Sociaal, sensitief, integer en een echte teamplayer. Bestuurslid VMC.nl, partner CRAVE Amsterdam en al ruimte tijd lid  van verschillende netwerken.

 

2005 – 2011  Commercieel Management Consultant werkzaam als De Innovatiemakelaar

Verzorging van strategisch advies in business development, marketing- en internet-strategie, innovatie van serviceprocessen en begeleiding van vernieuwingsprocessen binnen bedrijven en instellingen die de nieuwe marketingmogelijkheden commercieel willen benutten.

Activiteiten

  1. Trendwatching =  “Outside in” – ontwikkelingen van buiten naar binnen brengen.
    Trends, marktontwikkelingen, met name de digitale (internet) ontwikkelingen.
  2. Management consultancy – inspiratie en motivatie door mensen en medewerkers te verbinden aan de ontwikkelingen. Inspireren door hen te laten zien welke kansen het voor hen te bieden heeft. Met mijn creatieve geest weet ik ontwikkelingen te koppel aan relevante bedrijfsactiviteiten zodat toepassingen zichtbaar worden. Motiveren door de ontwikkelingen te betrekken op taken en functies en mensen te laten zien dat zijzelf initiatieven kunnen ontplooien om in de veranderende wereld mee te veranderen en het werk leuk en aangenaam te houden.
  3. Business consultancy – creatie door met medewerkers nieuwe business modellen      (bedrijfsstrategie), product- en markt combinaties (marketingstrategie) te ontwikkelen.
    Creatie is altijd co-creatie, met bestuurders en/of medewerkers uit de organisatie. Ik ga voor persoonlijke empowerment wat betekent managers en medewerkers begeleiden in hun ontwikkeling zodat ze vaardig en gemotiveerd zijn zelf verder kunnen.
  4. Moderne marketing en communicatie “Inside out” – realisatie van business development in marketing projectmanagement.  Begeleiding van marketing- en communicatie  implementatie gedragen en uitgevoerd door de eigen organisatie.

Bestuur

  • 2011  Auteur De Digitale Dialoog Inspiratie voor bestuurders  – visie op het marketing vakgebied. Een boek over de dialogen op Internet als strategische waardecreatie voor bedrijven.    Visie, waarde,creatie  toepassing en werkwijze met als doel stimulering van de inzet van digitale ontwikkelingen en gebruik binnen corporate organisaties.
  • 1995 – heden Bestuurder Sinds mijn professionele start op de arbeidsmarkt ben ik altijd betrokken geweest bij de organisaties waarin ik werkte, de netwerken voor ondernemers en vakverenigngen. Als bestuurder vertegenwoordig ik de belangen van en werk ik actief mee aan de ontwikkelingen. De combinatie van sociale binding, inhoudelijke betrokkenheid en gedeelde passie maken besturen een tijdloze activiteit die nooit verveelt. Mijn bestuurservaringen:
    • 2007–heden Bestuurslid VMC.nl
    • 2003-2006    Bestuurslid Jong Management Amsterdam
    • 2003 – 2004  De Web Services Association, Voorzitter
    • 2001-2003    Bestuurslid De Ring, ING jongeren netwerk
    • 1998-2001    Redacteur en hoofdredacteur van de Ringband, magazine van De Ring
  • Vroeger In mijn studententijd was ik lid van het dagelijks bestuur van de medezeggenschapsraad waarbij het mijn taak was om de belangen van studenten te vertegenwoordigen op de HEAO. Op de middelbare school zat ik zes jaar in het leerlingenparlement als vertegenwoordiger en belangenbehartiger van scholieren. Ook film- en feestavonden organiseren hoorde daarbij.

Persoonlijk­­­­

Ik ben getrouwd en samen met mijn partner verzorg ik drie kinderen en twee honden. We vormen een NSG, een nieuw samengesteld gezin.  Ik ben een buitenmens, ik hou van wintersport – snowboarden, skiën en schaatsen -fietsen, zeilen en met de honden wandelen. Daarnaast uit ik mijn creativiteit graag door te koken, schrijven en te klussen, waaronder meubels opknappen, interieur styling en glas-in-lood ramen maken.

Contact met mensen vind ik leuk en inspirerend, ik kan goed luisteren, mensen aan elkaar verbinden en bruggen bouwen. Als je mensen zou vragen wat ze van mij vinden zul je de volgende kenmerken horen: inspirerend, integer, behulpzaam, warm, creatief, energiek, betrokken en betrouwbaar. Kijk op LinkedIN voor de professionele referenties.

Copyright: Athalie Stegeman | Ontwerp: DPid Ontwerp | Website: Piri Piri Marketing & Communicatie