De Digitale Revolutie

De Digitale Revolutie
Dat de wereld verandert weten we allemaal omdat we er dagelijks mee in aanraking komen. Maar hoe verander je het bedrijf waar je werkt? Welke veranderingen zijn nodig in de organisatie om de digitale ontwikkelingen tot kansen te ontwikkelen? Kansen die de groei van het bedrijfsresultaat stuwen en die de concurrentiekracht versterkt? Zoals uit deze video blijkt is er veel informatie voorhanden over de digitale ontwikkelingen. In slechts 4 minuten ben je helemaal up to date over die ontwikkelingen, maar waar sta jij in deze revolutie? Hoe haak jij aan als individu, professional en bestuurder in de wereld van de digitale revolutie?

Mouwen omhoog?
De digitale revolutie kun je beslechten door te doen. Mouwen omhoog en doen. Ik hoor je denken, maar wat dan, wat moet ik doen? Het begint bij verwonderen. Bij verwonderen stel je jezelf open voor de digitale revolutie. Vervolgens ga je analyseren. Wat zie ik, lees ik, spreekt mij aan, vind ik leuk en niet leuk? Daarna komen de doelen pas. Wanneer je verwondert en geanalyseerd hebt bedenk je wat je ermee wil bereiken. Het beantwoorden van de WAT vraag is de fase waarin verreweg de meeste professionals en bedrijven nu nog verkeren. Dus voel je niet traag, stroop je mouwen omhoog en start met digitaal doen!

Creatieve Concepten
Technologie is een “enabling factor”in het bestaansrecht van iedere organisatie. Voor de inzet van de digitale revolutie is dat niet anders. Ik vergelijk het vaak met auto rijden. Eerst is er de auto en heb je rijles nodig. Met de autopapieren op zak ben je vaardig om de auto van A naar B te rijden. Maar hoe je rijdt maakt het verschil, dat is in de digitale revolutie net zo. Rij je veilig over de A2 of neem je het N-wegennet? In de digitale revolutie is de vergelijking met de auto natuurlijk niet helemaal te maken omdat het minder transparant is. Er zoveel digitale mogelijkheden dat een start maken heel lastig kan zijn. Inbound marketing, Content strategie, marketing automation, e-mail marketing, mobile, blogging en video, de digitale revolutie vindt plaats op het snijvlak tussen marketing, communicatie en IT. Waar zit de creativiteit? Bij de mensen, de medewerkers van het merk, de dragers van de merkwaarden en de beheerders van klanten en prospects en de hele community met hun core values & believes. Creatieve Concepten worden duurzaam onderscheidende connecties waar bedrijven op zullen scoren omdat ze klantbehoeftes hebben vertaald naar een passend digitaal concept.

De Digitale Dialoog
In dialogen lever ik mijn bijdrage aan professionals en bedrijven om creatieve concepten te creëren die passen bij de persoon en het merk en die een bijdrage leveren aan de doelstellingen die in de planning staan. Wil je met mij in dialoog gaan? Neem contact met mij op!

Copyright: Athalie Stegeman | Ontwerp: DPid Ontwerp | Website: Piri Piri Marketing & Communicatie