Digitale trends : Consumenten convenience

Het gebruikersgemak voor consumenten groeit met de digitale ontwikkelingen. Steeds vaker is er een slimme en gebruiksvriendelijke samensmelting van online en mobile zichtbaar. Met de mobile app – bijvoorbeeld die van MapMyFitness kun je via GPS exact je fitnessinspanningen registreren om vervolgens online je scores overzichtelijk bij te houden en jezelf te motiveren met fitnessvrienden in de community van wereldwijd 15 miljoen andere gebruikers. De gevaren van fraude, identity theft en andere digitale diefstal zijn nog lang niet geweken maar er is wel hoop. Big data wordt relevant op basis van digitale curatie van content – oudere berichten worden automatisch verwijdert na maximaal 2 maanden – locatie geeft relevantie weer – en op basis van sociale media profielen – zichtbaar wordt alleen wie je kent.
Bekijk hier de trends van Internet trendwatchers Mary Meeker & Liang Wu van KCPB.

Wat is nu de top drie van activiteiten die je komend jaar je werkzaamheden gaan veranderen?

1. Marketing wordt omgedraaid – aanhaken op consumenten convenience – mobile en online tools
2. Strategie is marketing 3.0 – verbindt commercie met maatschappelijke relevantie
3. Leiderschap op basis van customer intimacy – consumer curation

Als Internet Expert werk ik in het domein van eBusiness Consultancy en heb ik ruim 20 jaar ervaring in de wereld van kansen die de digitale veranderingen brengen. Mijn kracht ligt in strategisch denken en creativiteit en in mijn gesprekken staat de “hoe-vraag” centraal.

1. Hoe kunnen we inspelen op klant-behoeftes door digitale kansen te benutten?
2. Hoe passen we de digitale veranderingen in onze commerciele propositie?
3. Hoe organiseren we digitale kansen binnen de organisatie

Wil je inzicht in de kansen die deze ontwikkelingen bieden? Neem dan contact met mij op.

Copyright: Athalie Stegeman | Ontwerp: DPid Ontwerp | Website: Piri Piri Marketing & Communicatie