Future for Fashion

Retail is detail
De Future in Fashion wordt in deze voorspelling uit 1930 magnifiek voorspeld. De manier waarop fashion in retail is veranderd, zal in de komende jaren. Brancheorganisatie CBWMitex doet er veel aan om retailers te informeren over de toekomst. Met het platform retail2020 kan iedere retailer deze toekomst verkennen maar, gegeven de weinige views op Youtube, lijkt de interesse beperkt. Ligt de aandacht vooral in de winkel, is digitaal een andere handelskanaal of roepen al deze ontwikkelingen vooral onzekerheden op? Ziet u detail als vertrouwd, tastbaar en veilig? Weet dan dat ook digitale details een must have zijn voor uw toekomst!

Retail is digital
Technologie, web, mobile en social media maken van de consument een slimmere koper en geven de consument een rijkere beleving. Shopping transformeert naar een customer centric shopping experience waarbij verkoopondersteuning on- en offline naadloos samengaan. Bekijk de visies op shopping van IBM , Intel (zie de Future of Retail film hieronder) en Cisco met de virtuele kleedkamer door middel van interactieve spiegel. Centraal staat het ontwikkelen en aanbieden van bedieningsconcepten voor consumenten want of zij nu fun- of runshoppers zijn, zij bepalen hoe, wanneer en waar gekocht wordt. Uw uitdaging ligt niet in de ontwikkeling van digitale technieken maar in het slim toepassen van ervan. Outside in betekent dat u gebruikt maakt van de bestaande mogelijkheden en dat u uw succes vergroot door creatieve concepten te bedenken en deze weet toe te passen. Omdat digitale mogelijkheden beschikbaar zijn kunt u morgen al beginnen om uw merk zichtbaarder te maken, de bezoekersaantallen in uw winkel te vergroten en de bestedingen een boost te geven.

Cross Channel Commerce
In het trendboek retail 2020 leest u over Individualisme, Transparantie, Nieuwe Markten, het einde van de pyramide, Consuminderen, Glocalisering en Prioriteit. Maar hoe kunt u deze veranderen als kansen omarmen voor uw bedrijfstrategie? Er zijn veel mogelijkheden, waar legt u de prioriteit? Als u mijn advies hierover wilt, adviseer ik u om te gaan samenwerken. Samenwerken in de waardeketen, in het verkoopproces, met partners in de keten en met branchevreemde partners zoals uw doelgroep, bijvoorbeeld generatie Y van StyleRookie Tavi Gevinson. U verhoogt uw commerciële kansen met een sterk merk als fundament. Een sterk merk is aantrekkelijk voor uw digitale dialogen, storytelling in blogs en Twitter, maar ook voor in-store traffic voor empowered retailers en social media voor rating en reviews. Een sterk merk is uw antwoord op de hoeveelheid aan trends. Door de focus op het merk te leggen is content creatie, en consistentie in communicatie uw strategie om de connected community te bedienen met een consumer centric approach.

Samenwerken
Samenwerken met partners in de waardeketen is een investering in uw verkoopsucces. Het biedt onderscheidend vermogen in uw positionering, afzetverhoging door verruiming van distributiekanalen en omzetverhoging door promoties en slimme sales strategien. Samenwerken is elkaars kracht benutten om gemeenschappelijke belangen te realiseren, ze zorgen voor committent in het proces naar commercieel succes. Het grootste voordeel van deze kansen is wel dat u de regie voert door samen te werken met ondernemende en actieve partners in de keten die met u een win-win willen realiseren.

Als ervaren eBusiness consultant werk ik graag met u samen om de kansen voor de toekomst te benutten. Daarbij bepalen we samen prioriteiten in wat interessant en relevant is en ontwikkelen we commercie en communicatie om de afzet en winst op lange termijn zeker te stellen. Is dat geen mooi voornemen voor 2012? Ik wens u fijne feestdagen en welvaart in de toekomst!
Athalie

Copyright: Athalie Stegeman | Ontwerp: DPid Ontwerp | Website: Piri Piri Marketing & Communicatie