Intelligence

Intelligence

Is intelligence het buzz-woord voor 2013? Naast Intelligence zijn veel gebruikte termen Customer Centric Experiences, CRM Intelligence, unified Communications, Channel Insights en Customer Insights tot Marketing Insights. Waar komen deze termen vandaan en wat is de relevantie?

Toekomstig Succes

De digitalisering maakt geeft meer mogelijkheden voor direct contact tussen mensen en organisaties. De verschillende communicatievormen vragen niet alleen een passende inzet op service maar geven ook data weer. Data over het echte gebruik van consumenten en klanten. Deze (big) data komen dus van allerlei kanalen – zoals e-mail, chat, Twitter, What’s App, telefoon en de lijst is groeiende – en deze data wordt relevant wanneer het gefilterd wordt naar informatie. Informatie die inzicht geeft in gedrag, behoeftes en commerciele kansen op service en productniveau. Informatie omturnen tot Intelligence betekent dus het organiseren voor toekomstig succes door adequaat in te spelen op de veranderende en vernieuwende wereld.

Investeren in Intelligence

Herkent u de twijfel over investeren in new business development? Uitgebreide business cases over toekomstige omzetstromen? De kans is groot dat u met meer inzicht het rendement op bestaande activiteiten kunt verbeteren. Niet door te snijden in kosten maar door adequaat in te spelen op actueel klantgedrag, behoefte en gebruiksanalyse en door zichtbaar te maken wat u nu laat liggen. Investeren in Business Intelligence – als verzamelnaam voor Customer Intelligence, Channel Intelligence en Marketing Intelligence – betekent dat u feiten zichtbaar maakt voor managers en medewerkers, waarmee u niet allen zichtbaar maakt hoe de activiteiten er nu voor staan maar dat u vooral grip krijgt op uw succes als beslisser.

Welke investeringen?

Investeren in Business Intelligence betekent investeren in intern onderzoek – wat is de huidige situatie binnen uw bedrijf. Welke data is beschikbaar, welke informatie is zichtbaar, welke software en welke systemen zijn gekoppeld, is informatie real time beschikbaar voor managers, medewerkers en klanten. En hoe zit het met dienstverlening aan klanten, is er zicht op klantwaarde, wat zijn de performance indicatoren voor Customer Value Management en is deze gekoppeld aan de Net Promotor Score? Met een investering in software en data warehousing krijgt u Business Intelligence om slim te professionaliseren.

Investeren in Inzicht

Wie wil er winnen? Ik onderzoek strategische kansen en begeleid investeringen in klant relaties – zoals crm, klant interactie en kanaal info- klant inzicht – van (big) data naar informatie en channel- customer- en marketing intelligence. Deze insights optimaliseren de Business Intelligence waarmee je doelgericht geplande bedrijfsresultaten kunt realiseren. Op www.athaliestegeman.nl/e-business-consulting vind je info over mijn werkwijze. Bel me 06-50243993, ik help je graag verder in zakelijk succes!

Copyright: Athalie Stegeman | Ontwerp: DPid Ontwerp | Website: Piri Piri Marketing & Communicatie