Marketing Mantra – Perspectief

“kansen creeer je door er anders naar te kijken!”

Er is van alles mogelijk in het leven, je moet het alleen zien. Excellereren in je passie en er voor gewaardeerd worden, dat willen we allemaal, maar durf jij ook uit je eigen comfortzone te stappen? Om ruimte te scheppen voor iets nieuws? Veel te vaak hoor ik beperkende gedachten als: dat kan ik niet (aan), dat lukt toch niet, dan doe ik anderen te kort, dan vinden ze me raar, zo ben ik nu eenmaal, ik ben te oud om te leren, doe maar gewoon, een dubbeltjenwordt nooit een kwartje (gouwe ouwe, nietwaar!), als ze me maar aardig vinden… Ik test altijd of mensen hier zelf echt in geloven of dat ze willen toegeven dat deze gedachten enkel en alleen jezelf beperken.

Het andere perspectief is verrijkend en probleemoplossend, voor wie dat wil. Stel dat je de klant bent van deze organisatie, hoe kijkt hij aan tegen deze ontwikkeling. Stel dat je een collega bent, wat zou je er dan van vinden? En als je een kind van zeven jaar bent, hoe zie je dan de situatie? Stel dat je tien jaar verder bent, hoe zou je willen terugkijken en wat wil je jezelf adviseren? Deze vorm van perspectieven verkennen geeft ruime mogelijkheden om beperkende gedachten om te zetten naar het zelf creeeren van kansen.

Voel je je lekker? Met een positieve stemming ben je vaak ruimdenkender, zie je meer mogelijkheden en ben je creatiever in het vinden van oplossingen. Heb je last van negatieve gedachten, zorg er dan eerst voor dat je eerst iets doet om lekker in je vel te komen.

Het perspectief biedt je alle kanten om naar uit te kijken, te groeien en in beweging te komen, welke kies jij?o

Copyright: Athalie Stegeman | Ontwerp: DPid Ontwerp | Website: Piri Piri Marketing & Communicatie