ROI voor 24 uur interactie van 1%procentclub

Het is voorbij. De actie is afgelopen.

Meewerken aan de 24 uurs actie van de 1procentclub was voor mij een bewuste inzet om mee te werken aan de promotie van een prachtig platform met heel veel goede doelen.  Met een groot bereik door opgebouwde contacten kon ik een goede hand helpen… EN dan nu het resultaat:

1.LinkedIn gemakkelijk en gebruiksvriendelijk voor bereik en informatie. Omdat LinkedIn een webbased services is, is de cloud het bereik. Het nadeel van LinkedIn is dat gebruikers nog niet vaak dagelijks actief zijn waardoor het even duurt voordat je postings gelezen zijn. Het is efficient om in een of meerdere groepen actief te zijn omdat de informatie en discussies in specifieke groepen heel relevant is. De interactie in die groepen moet bij de meeste nog wel op gang komen. De mediagroepen zijn het actiefst.

2. Facebook en Hyves werken beter voor contact en motivatie omdat de gebruikers vaker op het platform actief zijn. Heb je een groot bereik dan heb je ook sneller actie en beweging.

3. e-Mails versturen werkt goed om je contacten te actualiseren. Van de 2.000 contacten in mijn database die ik een bericht heb verstuurd zat toch minstens 10% wat niet is aangekomen. Ik heb alles opgeschoond en direct in Salesforce gezet. Een schone lei voor 2010 en een start met Salesforce cloud computing CRM.

4. Respons. Ik heb weinig respons gehad binnen LinkedIn en redelijk wat respons op e-mail. Wisselend van positief tot negatief over de inhoud en gebruik van e-mail. Er waren veel mensen al op vakantie en sommige sprongen direct in de telefoon. Er waren relaties die vroegen hoe ik aan hun contactgegevens kwam – ik houd alles bij dus kon dat zo vertellen – ik ben dus lang niet bij iedereen top of mind :-)  Werk aan de winkel als het gaat om identiteit!

5. Twitter. Het was leuk om zo intensief met elkaar betrokken te zijn. Er zijn tweets geweest en ik heb er een aantal nieuwe twitter vrienden bij gekregen. Voor wie wil weten wat er actief zijn en wat ze allemaal zeggen: gebruik dan deze analytics service .

De1procentclub.nl heeft veel geld opgehaald en een hoop nieuwe leden in het charity platform. Ik denk dat de 24uurs actie nog wel de nodige donaties en leden zal opleveren tot einde 2009.

Copyright: Athalie Stegeman | Ontwerp: DPid Ontwerp | Website: Piri Piri Marketing & Communicatie