The making of Lotus Living

Met de <a href=”http://www.deinnovatiemakelaar.nl” target=”_blank”>Internet strategie</a> adviezen die ik aan bedrijven geef ben ik in de praktijk bezig om bedrijfsstrategieën te vertalen naar de mogelijkheden en kansen die het internet zoals te bieden heeft. In de praktijk betekent dit het innoveren van bedrijfsprocessen omdat met de digitale mogelijkheden anders,- sneller en slimmer – gewerkt kan worden. Maar bedrijven moeten er ook klaar voor zijn en dat is lang niet altijd het geval. Met regelmaat wordt er geinnoveerd op basis van het principe: “no pain-no change” en dat terwijl er zoveel te winnen is!”

Omdat ik in het dagelijkse digitale leven zoveel ontwikkelingen tegenkom die ik ook zelf wel zou willen testen, ervaren en toepassen heb ik deze wens bij de hand genomen en ben ik Lotus Living gestart. De webwinkel is bedoeld om in plaats van product-push – overigens niets mis mee – consumenten te inspireren, te verleiden tot aankopen door de Feng Shui woonbeleving. De making of Lotus Living met marktonderzoek, propositie, huisstijl ontwikkeling, website, webwinkel en Feng Shui adviseur kostte effectief drie maanden full time werken . Het klinkt wellicht veel maar als je bedenkt dat er geen enkel product – verkoop op basis van drop shipping – al digitaal beschikbaar was, er een hele database moest worden gemaakt met artikelnummers, categoriën, subcategoriën en de hele Feng Shui inzichten voor online advies – is het nog snel gegaan. Het was een bijzondere tijd waarbij ik – en velen met mij een enorme learning curve hebben doorgemaakt -effe een webshop maken is echt niet aan de orde – wat mijn internet adviezen door praktijk ervaring nog waardevoller maken!

<a href=”http://www.lotusliving.nl” target=”_blank”>Lotus Living</a> is nu live en eigenlijk begint het nu pas. Voor wie het leuk vindt; ik zal met regelmaat bloggen over mijn ervaringen, vervolgstappen en nieuw verkregen inzichten rondom e-commerce, seo, sea en natuurlijk thuiswinkelen promoten!

Copyright: Athalie Stegeman | Ontwerp: DPid Ontwerp | Website: Piri Piri Marketing & Communicatie