Webstrategie Lotus Living

Lotus Living is opgebouwd uit meerdere software tools om mediabereik, webwinkel functionaliteit en interactief zoeken optimaal in te kunnen zetten. De drie elementen zijn:

1. de voorkant is WordPress. De WP tool gebruik ik ook voor Blogopedia en Audiotainment en is bijzonder makkelijk en gebruiksvriendelijk. Ik heb voor WP gekozen vanwege de flexibiteit van mogelijkheden met plug ins, updates van versies en de online transparantie die voor mediabereik en bezoekers naar Lotus Living moet zorgen, kortom SEO en online vindbaarheid. Marian de Jong van Piripirimarcom heeft WP voor Lotus Living opgezet en ingericht!

2. de  webwinkel is Joomla – de webshop module virtuemart is mooi vormgegeven, flexibel en functioneel. Toegegeven, het is even wennen aan Joomla maar als je eenmaal de draai gevonden hebt kun je zelf in een handomdraai modules – polletjes, categorien, artikelen en andere functies modulair toevoegen. We hebben gekozen voor een standaard template die we qua design vertaald hebben naar het ontwerp van de vormgever. Je ziet door het gerbuik van verschillende software wel een verschil tussen de WP voorkant en de webwinkel. Zelf vind ik dit niet heel storend maar het kan mooier, dat is een wens voor later..

3. De Feng Shui adviseur is gemaakt op basis van een interactieve zoekfunctionaliteit. Het is de primeur op de Nederlandse markt en het is gemaakt door Mindsteps. Mindsteps is een innovatieve club waarvan een van de founders de partner is van VMC lid Gitta Bartling. De Feng Shui adviseur helpt je om op basis van windrichting, gewenste kleur of bijvoorbeeld materiaalsoorten uit die producten te kiezen die passen bij de plaats in huis waar je een meubel of een decoratief artikel wenst. Hoe meer producten er in de webwinkel komen, hoe specifieker de adviezen zullen zijn.

Natuurlijk hebben we bij de digitalisering – fotograferen en verwoorden van foto’s – ook specifiek alle producten met naam en omschrijving beschreven zodat de beelden ook via het zoeken binnen afbeeldingen gevonden worden en op die manier kunnen leiden tot traffic naar de Lotus Living site. De foto’s zijn genomen in raw, bewerkt ze in Light Room en verwerkt in een programma waar de copyright Lotus Living aan istoegevoegd, daarna zijn de beelden live gezet.

Nu ben ik zo ver dat ik de adwords inzichten ga verzamelen en de websteksten en blog artikelen mag gaan engineren voor optimalisatie. Een mooi klus voor de kerstvakantie!

Heb je suggesties, tips of adviezen, let me know, het is allemaal welkom!

Athalie

P.s. een sneak preview uit de webwinkel!

Copyright: Athalie Stegeman | Ontwerp: DPid Ontwerp | Website: Piri Piri Marketing & Communicatie