WIZz.us wenskaarten

WIZz.us wenskaarten service is niet meer in gebruik. In de opbouw en groeiprognose is rekening gehouden met afzetvolumes die we helaas niet hebben kunnen realiseren. De initiele investeringen en huidige onderhoudskosten zorgen voor een negatief rendement waardoor continuering onverantwoord is.

WIZz.us onderscheidde zich van andere wenskaarten webwinkels door de specialisatie in zintuigenprikkelingen.

  • Voor de oren was er de praatkaart – een wenskaart met audiomodule waarin je online je eigen bericht kon opnemen, inspreken – die per post vervolgens in de brievenbus van de ontvanger bezorgd werd. Varianter hierop waren de sinterklaas wenskaart voor kinderen, de muziekkaarten die je direct in de juiste stemming brengen en natuurgeluiden, als uitnodiging om de krachten van moeder aarde te bewonderen en te benutten.
  • Voor de neus was er een pakket aan geuren in de vorm van parfumpost en gelegenheidsgeuren. Parfumpost is een geparfumeerde wenskaart die als verrassing, verleiding of opkikker werd ingezet. De gelegenheidsgeuren zijn speciaal ontwikkeld voor de toepassing als geboortegeschenk – met babygeuren als basiss – een romantische bloemenboeket – met weelderige bloemgeuren als basis, verjaardagsgeschenk – met een gourmand van chocolade en cake- en een verrassing voor kinderen – een heerlijke zoete aroma van kauwgomballen, spekjes en zure matten.
  • Voor de ogen waren er de fotokaart en de gelukskaart. De fotokaart maakte je door middel an een eigen upload of door een foto te kiezen uit een van de particuliere collecties van WIZz.us partners. De gelukskaart was een wenskaart voorzien van een Chinese geluksmunt, mooi verwerkt met een kleurrijke lint. Aan de binnenkant van deze kaarten was er ruimte voor een persoonlijk bericht.

In de praktijk was de afzet vooral sampling voor marketing, reclame en communicatiebureaus maar leidde het niet vaak tot mooie DM opdrachten. Het aantal consumenten dat een wenskaart bestelde richtte zich vooral op de praatkaart omdat de eigen stem in de wenskaart een unieke meerwaarde heeft. Het is erg jammer dat de volumes niet groot genoeg waren waardoor we niet konden opschalen naar meer effiency en lagere productprijzen. We hebben genoten van het bedenken, realiseren en in de markt zetten van dit concept en beraden ons op nieuwe, unieke proposities.

Wizz.us_188x200 Heb je vragen over zintuigen marketing, zoek je specifieke producten, kennis of wil je meer weten over onze sourcing, stuur ons dan een e-mail.

Copyright: Athalie Stegeman | Ontwerp: DPid Ontwerp | Website: Piri Piri Marketing & Communicatie